فاطمه اسماعیل پور، مدیر آموزشگاه زمرد سبز تاکید کرد:

ضرورت حمایت از بانوان سرپرست خانواده

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با فاطمه اسماعیل پور، مدیر آموزشگاه زمرد سبز، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با فاطمه اسماعیل پور، مدیر آموزشگاه زمرد سبز، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۴۱۸

مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و مهمترین آن‌ها عدم نظارت دقیق و منسجم است. از دیگر مشکلات موجود عدم ارائه آموزش‌های مناسب و مفید و همچنین اطلاع رسانی ناکافی در این حوزه است. متاسفانه ما از حمایت هیچ ارگانی بهره‌مند نیستیم و برای گرفتن تسهیلات کمکی به ما نمی‌شود.
در حال حاضر مجموعه ما شامل شش پرسنل می‌باشد. ۹۰ درصد فعالیت‌های ما در بخش آموزش است و در نهایت نیز مدرک فنی و حرفه‌ای به هنرجویان اعطاء می‌کنیم.
کلیه فعالیت‌های ما زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای است، ولی این سازمان حمایت خاصی از مدیران آموزشگاه انجام نمی‌دهد، مخصوصا از آموزشگاه‌هایی که بیشتر پرسنل آن‌ها خانم‌های سرپرست خانوار هستند. ما انتظار داریم وقتی با این سازمان کار می‌کنیم در بعضی بخش‌ها از ما حمایت کرده و به عبارتی حامی و همراهمان باشند. مشکلات مدیران بخشی از کار است و بحث بعدی مربوط به چالش‌های هنرجویان می‌باشد.
مدیران آموزشگاه در بخش برگزاری آزمون‌ها نیز با مسائلی مواجه می‌شوند، ما خودمان طراح سوال و آزمون گیرنده نیستیم و در این زمینه کمک و تجهیزاتی از طرف سازمان فنی حرفه‌ای دریافت نمی‌کنیم.
همچنین در زمینه به روزرسانی مباحث آموزشی نیز کمکی نمی‌شود و ما با هزینه خودمان آموزش می‌بینیم. مسلما کسانی که آموزش خود را به روز نمی‌کنند از همکاران خود عقب می‌افتند و دچار افت کاری می‌شوند.
درآمد همه همکاران عالی نیست و این شغل بعد از کرونا از لحاظ بازدهی مالی با کاهش محسوسی مواجه بوده است. خیلی‌ها متضرر شده اند و بیشتر افراد با تلاش خود به فعالیت ادامه داده و موفق شده اند.
مشکل هنرجو‌ها این است که هیچ تسهیلاتی از فنی حرفه‌ای دریافت نمی‌کنند باید از آن‌ها حمایت شود، چرا که ۸۵ درصد هنرجویان ما بدسرپرست ویا سرپرست خانوار و نیازمند حمایت هستند تا به صورت مستقل فعالیت کنند.
این افراد منتظرند که روند کارشان تسهیل پیدا کند، اما فقط افرادی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند، تسهیلات دریافت می‌کنند.
اولین سیستمی که مردم هرروز با آن در ارتباط هستند رسانه است و قطعا می‌تواند در بسیاری موارد کمک کننده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات