برای هر ایرانی یک فرش دستبافت

فرش دستباف ایرانی، ثمره هزاران گرهی است که از پشم یا ابریشم در نهایت دقت به روشی خاص دور هر تار چله قالی زده شده است. هر فرش طرح و داستانی خاص خود را دارد، بعضی فرش‌ها از روی نقشه‌ای پیچیده بافته می‌شود و بعضی فرش‌ها الهام گرفته از ذوق هنری بافنده آن طرحی بسیار خاص دارند. بافتن یک فرش ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد تا خریدار فرش دستبافت گنجی را به خانه ببرد که هم زیبا است و هم بادوام و کاربردی.
در همین زمینه گفتگویی با جناب آقای محمد بساک داشته ایم که حاصل آن برای مطالعه کنندگان عزیز جذاب و کاربردی می‌باشد.
فرش دستباف ایرانی، ثمره هزاران گرهی است که از پشم یا ابریشم در نهایت دقت به روشی خاص دور هر تار چله قالی زده شده است. هر فرش طرح و داستانی خاص خود را دارد، بعضی فرش‌ها از روی نقشه‌ای پیچیده بافته می‌شود و بعضی فرش‌ها الهام گرفته از ذوق هنری بافنده آن طرحی بسیار خاص دارند. بافتن یک فرش ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد تا خریدار فرش دستبافت گنجی را به خانه ببرد که هم زیبا است و هم بادوام و کاربردی. در همین زمینه گفتگویی با جناب آقای محمد بساک داشته ایم که حاصل آن برای مطالعه کنندگان عزیز جذاب و کاربردی می‌باشد.
کد خبر: ۱۴۰۳

.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
محمد بساک متولد ۱۳۶۶، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری هستم که حدود ۶ سال است به صورت تمام وقت در زمینه طراحی ، تولید و فروش حضوری و اینترنتی فرش فعالیت دارم.
البته فعالیت در عرصه تولید و فروش فرش دستبافت شغل خانوادگی ما می باشد که چند نسل ادامه داشته است.و بنده با توجه به علاقه مندی که به این شغل دارم توانسته ام
رضایت مندی مشتری ها را داشته باشم که این مهم یکی از بزرگترین آرزو های بنده بوده است .
در فروشگاه شما چه محصولاتی برای عرضه به هموطنان عزیزمان وجود دارد ؟
سعی کرده ایم در زمینه فرش حضور فعال داشته باشیم که هر مشتری با هر سلیقه و با هر درخواستی که نسبت به انواع فرش و غیره داشته باشد بتواند به راحتی خرید خود را داشته باشد و همین امر باعث شده است که در مجموعه بساک انواع و اقسام فرش ها ی
دستبافت در متراژهای مختلف ، گلیم، گلیم فرش و گبه حاصل بافت تمام شهرهای ایران برای تمام سلایق و تابلو فرش های دستبافت در فروشگاهی مجزا به مشتریان بزرگوار ارائه می گردد.
فرش دستبافت چه مزایایی نسبت به فرش ماشینی دارد؟
فرش دستبافت مزایای فراوانی نسبت به فرش ماشینی دارد که باید به صورت تخصصی صحبت شود ودر این فرصت فقط به چند نکته مهم اشاره می کنم .
در درجه اول از نظر سلامتی ، به دلیل استفاده از الیاف گیاهی و پشم در تولید فرش دستبافت ، استفاده از آن به سلامتی بدن کمک می کند؛اینکه شما با خرید فرش دستبافت علاوه بر اینکه یک اثر هنری را خریداری نموده اید یک سرمایه گذاری مطمئن نیز انجام داده اید.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه خود را مطرح بفرمایید ؟
ما سعی کرده ایم برای همه اقشار با شرایط مالی و سلایق مختلف شرایطی را در نظر بگیریم تا همه مشتریان بزرگوار بتوانند در صورت لزوم خریدی خوب داشته باشند از این رو در مجموعه بساک سعی شده است انواع فرش گلیم و .... به صورت اقساطی در
اقساط بلند مدت و بدون بهره نیز و همچنین تعویض فرش ماشینی و فرش دستبافت قدیمی با فرش دستبافت با مناسب ترین قیمت کارشناسی در اختیار خریداران عزیز قرار میدهیم.
در مجموعه شما تعمیرات فرش دستبافت نیز انجام می‌شود ؟
بله ما یکی از حرفه ای ترین کارگاه های کشور در زمینه تعمیرات و رفو فرش دستبافت را در استان البرز داریم.
آیا هموطنان عزیز امکان سفارش و خرید فرش ازسراسر کشوررا دارند ؟
قطع به یقین این فرصت برای همه مشتریان عزیز در سراسر کشورو خارج از کشور وجود دارد که سفارش خود را ثبت کنند و به صورت رایگان ارسال خواهد شد .
مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
یکی از عمده ترین مشکلات در بحث صادرات فرش می باشد که تأثیر مستقیم بر بازار داخلی دارد ، ایران در سال ۲۰۱۱، ۲۵ درصد از صادرات فرش جهان را داشته ولی در سال ۲۰۲۲، این مقدار به ۷/۴ درصد تنزل پیدا کرده است.
مشکل بعدی که با آن مواجه هستیم عدم شناخت مصرف کننده از فرش دستبافت می باشد که تأثیر منفی بر بازار داخلی داشته است.
راه حل شما برای رفع این مشکلات چیست لطفا مطرح بفرمایید ؟
بعضی از قوانین داخلی برای صادرات فرش مثل قوانین متراژ فرش و غیره مشکلات زیادی برای صادرات ایجاد کرده است که در صورت تغییر و بازبینی اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد، همچنین با تبلیغات و اطلاع رسانی درست آگاهی مردم را نسبت به فرش دستبافت بیشتر کرد تا بدانند که فرش دستبافت فقط یک وسیله زینتی برای منزل نیست بلکه به چشم سرمایه مالی و سلامتی به آن نگاه کنند.
رسانه چقدر می تواند در بهبود شرایط کاری شما تاثیر گذار باشد ؟
مطمئنا رسانه می تواند نقش مهمی در بالا بردن سطح آگاهی مردم داشته باشد. با تبلیغات و معرفی صحیح یا مستندسازی در رابطه با فرش دستبافت و یا حتی با به کار بردن فرش دستبافت در سکانسی از یک فیلم می تواند تاثیر گذار باشد.
روزها و ساعات کاری مجموعه فرش بساک:
همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲
راه های ارتباطی با مجموعه از طریق سایت و اینستاگرام:
Instagram.com/bossak_carpet
www.bossakcarpet.ir
www.bossakcarpet.com
آدرس شعب و شماره های تماس:
شعبه مرکزی: کرج، رزکان نو، مجتمع تجاری اکومال، طبقه همکف، فرش بساک
۰۹۱۶۳۱۸۳۱۲۸
۰۹۱۲۰۷۶۲۰۵۷
۰۲۶۳۴۹۲۵۵۸۰
شعبه اراک: اراک، عباس آباد ؛ خیابان عضد مجتمع صدف
۰۹۱۶۹۰۴۰۹۱۶
شعبه اراک: اراک، بازار سرپوشیده
۰۹۱۸۴۸۳۱۴۲۸
شعبه لرستان: درود، میدان فرمانداری
۰۹۱۶۶۶۸۸۶۹۲

newsQrCode
ارسال نظرات