حسین کلانتری در جلسه معارفه مسئول کانون بسیج اساتید واحد کرج:

همه مجموعه های دانشگاه در حفظ انسجام فرهنگی کوشا باشند

با حضور حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، محمد رضا رحیمی پور رئیس بسیج اساتید استان البرز، سرهنگ علی خان بابایی جانشین بسیج اساتید استان البرز، اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، سومین جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار و مسئول کانون بسیج اساتید واحد کرج معرفی شد.
با حضور حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، محمد رضا رحیمی پور رئیس بسیج اساتید استان البرز، سرهنگ علی خان بابایی جانشین بسیج اساتید استان البرز، اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، سومین جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی برگزار و مسئول کانون بسیج اساتید واحد کرج معرفی شد.
کد خبر: ۱۶۷۰

به گزارش جام جم البرز، حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این مراسم بیان کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیج است که بعنوان شجره طیبه هر ساله جنب و جوش بیشتری میگیرد.
وی ادامه داد: بسیج دارای ارزش‌های اخلاقی، دینی، فکری و معرفتی بوده و قبل از جنگ تحمیلی، در حین جنگ و بعد از جنگ و امروز کارآمدی بزرگی برای نظام داشته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: بسیج منشا ثمرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی زیادی برای جامعه داشته و باید قدردان همه مجموعه‌های نظام اسلامی باشیم که باعث تقویت بسیج در ارکان مختلف زندگی شده است.
کلانتری با اشاره به جمله تاریخی امام راحل در مورد بسیج که فرموده اند «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‏‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده ‏اند» گفت: هر یک از این کلمات حضرت امام (ره) مفاهیم بزرگی دارد که امروز باید بیشتر به آن توجه کنیم.
وی اظهار کرد: انتظار این است که همه مجموعه‌های فعال در دانشگاه، انسجام فرهنگی را حفظ کرده و از دو قطبی شدن دانشگاه جلوگیری کنند.
کلانتری افزود: سازمان بسیج اساتید دارای ارزش والایی است که دردوران دفاع مقدس جوشید و در سال ۱۳۷۷ در زمانی که مراسم بزرگداشت شهید چمران در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
بسیج اساتید در چالش‌های فرهنگی حضور پررنگ داشته باشد
وی اذعان کرد: انتظار از بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج این است که با ریاست دانشگاه هماهنگ بوده و با توجه به مسائل، مشکلات و چالش‌های فرهنگی که در کشور و دانشگاه وجود دارد حضور چشمگیر و پررنگ تری داشته باشند.

وی عنوان کرد: انتظار از بسیج اساتید این است که در موضوع‌های آراستگی و شئون رفتاری دانشگاه (عفاف و حجاب)، مقابله با انحرافات فرهنگی، تشکیل حلقه‌های صالحین، تحلیل مسائل روز برای اساتید، برگزاری سخنرانی‌های فرهنگی، توانمند سازی اساتید در جهت حضور در صحنه و موقعیت‌های فرهنگی، اجتماعی و...، برگزاری کرسی‌های مناظره، نقد و نظریه پردازی، جهاد تبیین و بصیرت افزایی، اجرای دستورالعمل گسترش فضای انقلابی در دانشگاه، کمک به اعتلای آموزش عالی همراه و همیار دانشگاه باشد.
رئیس بسیج اساتید استان البرز:
بسیج اساتید با مدیریت دانشگاه هماهنگ و همسو باشد
دکتر محمدرضا رحیمی پور رئیس بسیج اساتید استان البرز نیز در این جلسه بیان کرد: بسیج اساتید باید به عنوان یک تشکیلات انقلابی به شیوه چند دهه گذشته کنار سایر اقشار جامعه باشد و امروز در سطح جهانی اساتید زیادی هستند که کمک به اعتلای سازمان بسیج دارند طرح اعتلای بسیج اعتلای سازمانی است، در کنار اعتلای سازمانی اعتلای آموزش عالی و دانشگاه را داشته و در آموزش عالی کشور بر این باور هستیم که مبحث آموزش عالی، فرهنگ و رشد علمی محقق شود.
این استاد بسیجی افزود: سازماندهی استادانی که دل در گرو انقلاب دارند بر عهده بسیج اساتید است و کمک به نظام حکمرانی از وظایف مهم دیگر این سازمان است، به این لحاظ (اساتید بسیجی در میدان وارد می‌شوند و در خدمت مدیریت دانشگاه و در کنار نماینده، ولی فقیه در دانشگاه، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در قالب برنامه‌های مدیریتی به انجام تکلیف خواهند پرداخت.
رئیس بسیج اساتید استان البرز اذعان کرد: بر خود واجب می‌دانم که از تلاش‌های دکتر کلانتری تشکر کنم، زیرا که اشکالات و ایرادات را گوشزد کردند، همه ما باید در جهت اعتلای دانشگاه کوشش نماییم و همواره (از وظایف مسئول کانون بسیج اساتید این است که حتما با مدیریت دانشگاه هماهنگ و همسو بوده و احترام کامل مدیریت و رییس دانشگاه رعایت شود) کانون بسیج اساتید موظف است که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را به هیات رییسه و شورای دانشگاه ارائه نموده و در جهت ارتقا و اعتلای دانشگاه فعالیت داشته باشد.
دکتر رحیمی پور افزود: اکنون در یک جنگ هیبریدی شناختی قرار داریم که همه دنیا علیه ما بسیج شده اند که این انقلاب و این تفکر ما می‌توانیم را نابود سازند و انقلاب اسلامی در این میان به جز اساتید بسیجی و مردم آزاده، جبهه مقاومت، مسلمانان و شیعیان یارو یاور دیگری ندارد و با اتحاد و همدلی یکدیگر باید در مقابل این جنگ ایستادگی و مقاومت کنیم که رهبر انقلاب نیز ما را به همبستگی و اتحاد توصیه کرده است.
مشاور استاندار در امور علمی و پژوهشی تصریح کرد: جایگاه بسیج اساتید کاملا مشخص است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند که در این جنگ هیبریدی، اساتید بسیجی فرماندهان جنگ نرم هستند و دانشجویان بسیجی افسران جنگ نرم می‌باشند و به همراه کارکنان بسیجی، این سه قشر باید در چارچوب برنامه‌های مورد تایید دانشگاه فعالیت نموده و وظایف خود را انجام دهند و استاد بسیجی باید بیش از سایر اساتید کار کند و کمتر انتظار پاداش داشته باشد.
در این مراسم با اهدای حکم، دکتر سید اسلام ظهرابی اصل به عنوان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات