معلم منبع انسان سازی

۱۲ اردیبهشت هر سال را به خاطر سالروز شهادت استاد و فیلسوف عالیقدر شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم در تقویم ملی و میهنی مان ثبت کرده اند.
۱۲ اردیبهشت هر سال را به خاطر سالروز شهادت استاد و فیلسوف عالیقدر شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم در تقویم ملی و میهنی مان ثبت کرده اند.
کد خبر: ۱۴۷۵

به قلم سید نصرالدین میر عربشاهی، خبرنگار فرهنگی و اجتماعی جام جم البرز

مرحوم استاد مطهری نقش شاخص و ممتازی در میدان «تعلیم و تربیت» و پیشبرد مسیر پیروزی و اهداف انقلاب اسلامی داشت. سخنرانی‌ها و تالیف مقالات متعدد علمی و دینی وی پالایش افکار و اذهان جوانان جامعه را به دنبال داشت. اما گروهک ملعون و منحرف فرقان وجود استاد مطهری را تاب نیاورد و در یک اقدام وحشیانه در سال ۱۳۵۸ در تاریکی شب مغز متفکر و خلاق آن روان شاد را به گلوله بست. خدایش رحمت کند. اکنون می‌توان گفت که آثار و تالیفات استاد شهید مرتضی مطهری که همواره مورد تایید امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و. بوده است. مسئولان حوزه علم و فرهنگ برای بهره برداری از این میراث عظیم القدر باید نگاهی «فعال و پویا» داشته باشند.
آری، معلم منبع انسان سازی و مولد افکار و اندیشه‌های نوین در ابواب تقویت اراده، جستجوگری و توسعه علوم و فنون و تربیت نسل جوان برای وصول به اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در شاه راه ترقی است. بدون تردید سرنوشت همه آحاد جامعه به وضعیت معلم گره خورده است.
مسئولان دولت و مجلس باید با اتخاذ سیاست‌ها و راه کار‌های ویژه و به دور از هر گونه شعارپردازی و کاغذ بازی مشکلات معلمان و فرهنگیان اعم از امور منزلتی، معیشتی و .. را به طور جدی تجزیه و تحلیل و اقدام به رفع و رجوع آن نمایند.
روز معلم بر همه معلمان و فرهنگیان مبارک و فرخنده باد!

newsQrCode
ارسال نظرات