محمد احمدی، مدیر نهالستان احمدی (خوشنام):

مسئولین از کشاورزان حمایت کنند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی محمد احمدی، مدیر نهالستان احمدی (خوشنام)، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی محمد احمدی، مدیر نهالستان احمدی (خوشنام)، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۴۷۰

بنده از سال ۸۳ فعالیتم را در این حوزه شروع کرده ام. بیشترین مشکلات ما این است که از تولیدکنندگان و فعالان در این حوزه حمایتی صورت نمی‌گیرد، در حالی که تاکید مقام معظم رهبری بر این است که همیشه از تولید کنندگان حمایت شود و تسهیلات در اختیارشان قرار گیرد. از آن جایی که ما از امتیاز خاصی برخوردار نیستیم با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبه رو می‌شویم.
حدود ۶ سال است که در این منطقه نمایشگاه برگزار می‌کنیم، و همچنان مشکل تامین برق و گاز داشته و آب کافی نیز نداریم. متاسفانه از پشتیبانی ارگان خاصی بهره‌مند نیستیم و نمی‌دانیم برای بیان مشکلات خود به کجا مراجعه کنیم و توجهی به حوزه فعالیت ما نمی‌شود.
خوشبختانه برای ثبت شرکت مشکلی نداشتیم و به دلیل انجام مراحل قانونی یکسری از کار‌ها برای ما راحت‌تر و بعضی از موانع برداشته شده است.
از مسئولین مربوطه تقاضا دارم که از تولیدکنندگان، مخصوصا کشاورزان حمایت کند. چرا که کشاورزان بسیار زحمت می‌کشند تا یک گیاه یا بذر را به ثمر برسانند.
گاهی اوقات فروش گل به دلیل شرایط پیش بینی نشده و خاص و حتی آب و هوا صورت نمی‌گیرد و ما متضرر می‌شویم و در این مقوله نیز از ما حمایت نمی‌شود. همچنین گل‌های فصلی خریدار ندارد و باید در همان فصل به فروش برسد. ما با مجوز فعالیت می‌کنیم و مالیات می‌دهیم، ولی هیچ گونه تسهیلاتی به ما تعلق نمی‌گیرد، البته با ارگان‌های زیادی آشنا نیستیم، اما بر این باوریم که جهاد کشاورزی باید از قشر کشاورز حمایت کند.
بنده ۲۲ سال است که در کاشت گل و گیاه مشغول به فعالیت هستم و انتظار دارم مسئولین از این حوزه حمایت بیشتری انجام دهند. افراد زیادی از البرز تا شمال و ورامین سالانه از فعالیت ما منتفع می‌شوند. طراحی و اجرای فضای سبز یک کار سنگین است، ولی چون برای زیبا سازی شهر است ارزشمند می‌باشد و من به این حرفه علاقه بسیاری دارم، ولی با وجود چالش‌ها گاهی ادامه فعالیت واقعا خسته کننده می‌شود.
باید به کشاورزان و کسانی که تولید گل و گیاه دارند توجه بیشتری شود، چون قشر مظلوم جامعه هستند، ولی سود اصلی نصیب واسطه گران می‌شود.
رسانه همیشه حرف اول را می‌زند اگر بتواند مشکلات این صنف را از نزدیک مشاهده کرده و انعکاس دهد برای ما بسیار اهمیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات