مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز:

۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: ۱۲ هزار و ۹۰۰ مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در استان صادر شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: ۱۲ هزار و ۹۰۰ مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا از طریق درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۳۱۳

به گزارش جام جم البرز: "فرزین بهنامی فر" مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری، به وجود همبستگی و ارتباط مستقیم درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار با شعار سال اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات تحقق شعار سال، بهبود فضای کسب و کار است.

وی افزود: اگر فضای محیط کسب و کار مساعد شود، این پیام به بنگاه اقتصادی داده می‌شود که می‌تواند در شرایط بهتری فعالیت خود را آغاز کند یا ادامه دهد. با بهبود محیط کسب و کار، هزینه‌های سرمایه گذاری کاهش یافته و میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ادامه داد: همچنین افزایش سرمایه گذاری منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال شده و بهبود محیط کسب و کار موجب بالا رفتن سطح انگیزه فعالان اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی می‌شود و در نهایت جهش تولید را به دنبال دارد.

بهنامی فر با بیان اینکه تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳، از حدود ۸۸ هزار و ۷۴ مجوز صنفی کاغذی در البرز، ۱۲ هزار و ۹۰۰ مجوز کاغذی به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا تبدیل شده‌اند، از کسب رتبه هشتم این استان در حوزه صدور مجوز‌های الکترونیکی از طریق درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب و کار خبر داد.

وی عنوان کرد: رفع انحصار، شفاف سازی، تسهیلگری و تسریع بخشی در صدور مجوز‌های کسب و کار از جمله مزایای استفاده از درگاه مذکور است که مرجع اصلی صادرکننده مجوز را معرفی می‌کند و پیگیری دریافت مجوز به سادگی انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز مطرح کرد: همچنین امکان بهره مندی صاحبان کسب و کار از منافع این درگاه از جمله برندسازی، اخذ تسهیلات بانکی، امکان فروش به دولت و شرکت‌های دولتی، حضور در نمایشگاه‌ها و... نیز فراهم می‌شود.

بهنامی فر با اشاره به اینکه کسب و کار‌هایی که پس از اتمام فرصت قانونی، دارای شناسه یکتا نباشند، فاقد مجوز قانونی هستند، از صاحبان کسب و کار‌های خرد و کلان خواست تا از طریق تلفن همراه و با ورود به درگاه مذکور، کد ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی را وارد و به صورت غیرحضوری مجوز کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل و سوالات خود را از طریق ارتباط با اتحادیه‌های صنفی استان مطرح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات