ارائه بیش از ۱۵ هزار خدمت دندانپزشکی رایگان در مناطق کم برخوردار استان البرز

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی البرز از آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پویش ارتقا سطح آگاهی جامعه و حساس سازی مردم نسبت به بهداشت سلامت دهان و دندان است.
مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی البرز از آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پویش ارتقا سطح آگاهی جامعه و حساس سازی مردم نسبت به بهداشت سلامت دهان و دندان است.
کد خبر: ۱۱۵۷

به گزارش جام جم البرز،محمد ناصری مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در آستانه ۲۳ فروردین روز دندانپزشک ضمن تبریک این روز به دندانپزشکان و فعالان این عرصه به ویژه در بخش بهداشت گفت: اهمیت سلامت دهان و دندان بسیار زیاد است به طوری که دهان و دندان‌ها، دروازه سلامت تن محسوب می‌شوند. حفره دهان با همکاری دندان‌ها، نخستین اندام گوارشی بدن است و می‌تواند بر یکسری از بیماری‌ها اثر بگذارد. دندان‌ها علاوه بر زیبایی، تکلم و جویدن غذا را بر عهده دارند. دندان‌های شیری از اهمیت زیادی برخودار هستند که خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

وی از آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و هدف از این اجرای این پویش را ارتقا سطح آگاهی جامعه و حساس سازی مردم نسبت به بهداشت سلامت دهان و دندان دانست.

ناصری ادامه داد: حوزه بهداشت در بخش آموزش، پیشگیری و حتی درمان در سلامت دهان و دندان فعالیت می‌کند به طوری که ۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت در استان خدمات دندانپزشکی را در سطح یک و دو با تعرفه دولتی به مراجعان ارائه می‌کند و یک واحد دندانپزشکی در مرکز جامع سلامت شهید سبزه پرور برای بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت فعال می‌باشد.

وی افزود: خدمات درمانی دندانپزشکی مراکز بهداشتی شامل معاینه، آموزش بهداشت دهان و دندان، وارنیش تراپی، خدمات ترمیمی دندان، پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان و کشیدن دندان‌های غیر قابل نگهداری و جرم گیری می‌باشد.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه از البرزنشینان به ویژه گروه هدف کودکان ۳ تا ۵ سال، دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال و خانم‌های باردار تا یک سال پس از زایمان خواست به مراکز خدمات جامعه سلامت در سطح استان برای دریافت خدمات دندانپزشکی مراجعه نمایند

ناصری با اشاره به فعالیت روزانه کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان خاطر نشان شد: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار خدمت دندانپزشکی در مناطق کم برخودار استان انجام شده است که از این تعداد بیش از ۹۸۰۰ مورد خدمت درمانی و بیش از ۵ هزار آموزش بهداشت دهان و دندان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات