مرضیه رضایی، مدیر آموزشگاه مراقبت و زیبایی مرضیه رضایی تصریح کرد:

عدم نظارت بر تدریس، چالش اساسی آموزشگاه های مراقبت و زیبایی

عدم نظارت بر تدریس، چالش اساسی آموزشگاه های مراقبت و زیبایی
عدم نظارت بر تدریس، چالش اساسی آموزشگاه های مراقبت و زیبایی
کد خبر: ۱۴۷۲

بنده دارای فوق لیسانس مدیریت صنعتی و بیش از ده سال سابقه کاری در حوزه زیبایی می‌باشم و سال‌های زیادی است که مشغول به این فعالیت هستم. حدود دو سال قبل به عنوان مدیر برتر و بانوی کارآفرین در کار‌های زیبایی منتخب شدم. همچنین به صدا و سیما دعوت شده ام. افتخار دارم که به عنوان برتر این حوزه دست یافته ام، این لقب به کسانی داده می‌شود که به بالاترین درجه مهارت رسیده باشند. در زمینه تدریس نیز حدود ۸سال به صورت مداوم فعالیت کردم.
بیش از هفتصد هنرجو را از کرج، اقصی نقاط تهران و شهرستان‌ها وارد بازار کار نموده ام و حتی در خدمت هنرجویانی از خارج از کشور نیز بوده ام. در حال حاضر بنده بیش‌تر از فعالیت خدمات، به امر تدریس مشغول هستم.
یکی از مشکلات اساسی ما، این است که بسیاری از همکاران محترم، برای جذب هنرجویانی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند با قیمت‌های پایین امورآموزش را انجام می‌دهند.
در این نوع آموزش‌ها معمولا هنرجویان از هیچ گونه پشتیبانی برخوردارنیستند و با قیمت‌های بسیار پایین آموزش‌های یک یا دو روزه در سطح کیفی پایین را طی می‌کنند و متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر این موارد وجود ندارد. به جرأت می‌توان گفت در استان البرز، مجموعه‌هایی که به صورت تخصصی، فعالیت می‌کنند انگشت شمار هستند.
مجموعه ما یکی از معدود مراکزی است که به صورت کاملا تخصصی فعالیت خود را انجام می‌دهد و همچنین ما بخش اکستنشن مژه را آموزش می‌دهیم. در سالن‌های زیبایی کسانی که به عنوان خدمه هستند و یا تازه آموزش دیده اند، شروع به آموزش و برگزاری کلاس می‌کنند. در صورتی که خودشان در مقطع مبتدی هستند و با مبالغ پایین کار می‌کنند و هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد.
هنرجویانی که به ما مراجعه می‌کنند، در ابتدا به افرادی مراجعه کرده اند که تخصصی در بحث آموزش نداشته اند و پول و هزینه آن‌ها هدر رفته است و مجبور شده اند دوباره از صفر شروع کرده و همه نکات را در دوره‌های به روزرسانی و رفع اشکال آموزش ببینند.
خواهشی که از شما داریم این است که از طریق این رسانه صدای ما را به مردم و مدیریت اصناف برسانید تا نظارتی در این زمینه داشته باشند. باید حتما مراکز تخصصی و تنها کسانی که واقعا حرفه‌ای هستند و دارای سابقه کاری مناسب و مدارک معتبر و مجوز کار هستند اجازه آموزش داشته باشند.
بسیاری از سالن‌ها هستند که بدون مجوز و مدرک، جدا از خدمات، تدریس هم انجام می‌دهند. هیچ گونه تخصصی ندارند و کارشناس فنی و حرفه‌ای نیز نیستند. این موضوع یک چالش بزرگ در کار ما است.
در واقع بحث تدریس و آموزش باید تنها در مجموعه‌هایی که تحت نظارت سازمان فنی حرفه‌ای هستند صورت گیرد.
بسیاری از هنرجویان ما، از سازمان فنی حرفه ای، به عنوان یک آکادمی تخصصی بین المللی مراجعه می‌کنند. چون می‌خواهند به روز باشند و سطح آموزش‌های آن ها، به دوره‌های مستر مدلینگ برسد. البته باید خاطرنشان شوم که در استان البرز آموزشگاه‌هایی که مانند ما به شکل تخصصی فعالیت می‌کنند شاید تعدادشان به ۳ عدد برسد.
اتحادیه و اصناف آرایشگران، گاهی از ما ایراد می‌گیرند. در صورتی که به آرایشگاه‌های بدون مجوز اصلا اهمیت نمی‌دهند. بنده کارشناس فنی حرفه‌ای هستم. از کشور‌های مختلف مدارک افتخاری دارم و مستر هستم.
ما برای انجام خدمات نرخ مصوب داریم و پایه را فنی حرفه‌ای مشخص می‌کند که این سازمان ارائه کننده مدارک ما نیز می‌باشد. چنانچه به درخواست هنرجو تعداد جلسات بیشتر باشد و یا کارگاه تخصصی برگزار گردد، هزینه‌ها متفاوت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات