مسعود گودرزی، مدیر فروشگاه و تعمیر لوازم خانگی مسعود:

کسب تجربه در کنار آموزش برای تعمیرکاران ضرورت دارد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مسعود گودرزی، مدیر فروشگاه و تعمیر لوازم خانگی مسعود، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مسعود گودرزی، مدیر فروشگاه و تعمیر لوازم خانگی مسعود، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۲۲۸

یکی از چالش‌های موجود در شغل ما این است که برخی افراد زمانی که لوازم خانگی شان خراب می‌شود، شخصا دستگاه را باز کرده و تلاش می‌کنند آن را تعمیر کنند، در صورتی که موجب آسیب بیشتر به آن می‌شوند. در حقیقت آگاهی مردم در این زمینه بسیار کم است.
از سوی دیگر وضعیت مالی مردم مناسب نیست به همین علت تنها قیمت خدمات را از ما می‌پرسند. اکثرا توانایی پرداخت هزینه تعمیرات را هم ندارند.
بیشتر مشتریان ما تنها قیمت را در نظر می‌گیرند و به برند و جنس خوب اهمیت نمی‌دهند. کم‌تر مشاهده کردیم که فرد به دنبال کیفیت و جنس خوب باشد و به هزینه آن اهمیت ندهد. هشتاد درصد به دنبال مبالغ و هزینه پایین هستند.
ما معمولا پیشنهاد می‌دهیم که از جنس خوب استفاده کنند، تا دوباره خراب نشود. برخی پیشنهاد ما را می‌پذیرند و برخی قبول نمی‌کنند و اذعان دارند که به علت مشکلات مالی قادر به تهیه جنس خوب نیستند و فقط می‌خواهند کارشان راه بیافتد.
مسلما راهکار این مشکل بهبود وضعیت اقتصادی مردم است. در بازار بعضی از اجناس با کیفیت و قیمت مناسب سخت پیدا می‌شود. اما در کل اکثر قطعات در دسترس و موجود هستند و از نظر کمبود قطعات مشکل خاصی نداریم.
کار فنی به صورتی است که هرچه یادگیری داشته باشید باز هم کم است. کسانی که طی یک دوره کوتاه در آموزشگاه آموزش می‌بینند، به صورت ناقص اطلاعاتی را کسب می‌کنند و زمانی که وارد کار می‌شوند از لحاظ پاسخگویی به مشتری ضعیف ظاهر شده و دچار مشکل می‌شوند.
پیشنهاد بنده به افرادی که دوره‌ها را گذرانده و مدرک دریافت کرده اند، این است که ابتدا به صورت تجربی و عملی حدود ۴ یا ۵ سال در کنار افراد حرفه‌ای کار کنند و حرفه مورد نظر را کامل یاد بگیرند، سپس به صورت حرفه‌ای و مستقل مشغول به کار کنند؛ بنابراین کسب تجربه در کنار آموزش برای تعمیرکاران ضروری است.
حرفه ما پیچیدگی‌های زیادی دارد. دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند و نمونه‌های جدید روز به روز به بازار اضافه می‌شوند به همین علت تعمیرات نیز دشوارتر می‌شود.
معمولا ذهنیت افراد این است که با گذراندن دوره حرفه‌ای کاملا ماهر می‌شوند و می‌توانند مشغول به کار شوند. اما این موضوع برای کارمندان است. هر روز ارباب رجوع، کار‌های متفاوتی را برای شما می‌آورد. اگر به صورت جزئی آموزش دیده باشید، نمی‌توانید تعمیرات انجام دهید. همچنین نمی‌توان انتظار داشت که طی ۴ یا ۵ سال درآمد مطلوبی داشته باشید.
اکثر لوازم برقی مخصوصا جارو برقی و چرخ گوشت و… بعد از ده دقیقه کار باید یک تایم استراحت ۵ دقیقه‌ای داشته باشند. زمانی که مداوم از آن استفاده می‌شود، از طول عمر آن کاسته می‌شود.
دستگاه‌های برقی به علت این که وات موتور‌های آن‌ها بالا است در مدت زمان ده دقیقه موتور خیلی داغ می‌شود. بسیاری از افراد، چون اطلاع ندارند، بالای بیست دقیقه تا نیم ساعت از آن استفاده می‌کنند و عمر آن در گذر زمان کم می‌شود و در نهایت خراب می‌شود. همه وسایل برقی که در خانه استفاده می‌کنند به جز لباس شویی نیاز به این استراحت دارد.
درمورد قطعات دستگاه‌هایی که جدیدا وارد بازار می‌شوند مثل آب میوه گیری‌ها بسیاری از قطعات را با مشکل تهیه می‌کنیم، یا به هیچ عنوان در بازار پیدا نمی‌شود. بهتر است افراد در زمان خرید از برند‌های معروف خرید کنند تا برای تعمیر دچار مشکل نشوند.
قطعات برخی از برند‌های معروف که دستگاه‌های جدید دارند هم به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود.
شرکت‌های فروشنده، خدمات خوبی ارائه نمی‌دهند. بسیاری از اجناس وارداتی هستند و خدمات پس از فروش ندارند. معمولا انتظارات ایرانی‌ها از دستگاه‌ها زیاد است. درصورتی که شرکت‌های تولید کننده می‌گویند عمر مفید دستگاه ۱۰سال است و بعد از آن باید دستگاه نو تهیه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات