ایران مهمترین تأمین کننده پادزهرهای مار و عقرب کشور عراق

مدیرعامل شرکت صادر کننده پادزهرهای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به کشور عراق، پادزهرهای ضد مار و عقرب را بی رقیب در منطقه و ظرفیت صادراتی محصولات این موسسه را گسترده خواند.
مدیرعامل شرکت صادر کننده پادزهرهای موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به کشور عراق، پادزهرهای ضد مار و عقرب را بی رقیب در منطقه و ظرفیت صادراتی محصولات این موسسه را گسترده خواند.
کد خبر: ۱۱۴۵

به گزارش جام جم البرز:  "سید فخر الدین رحمانی"مدیر عامل شرکت صادر کننده محصولات موسسه سرم سازی رازی، روز سه شنبه ۲۱ فروردین با اشاره به سابقه طولانی همکاری با موسسه رازی اظهار کرد: سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی از بهترین و مرغوب‌ترین سرم‌های درمانی ساخته شده در جهان است که توسط محققان این موسسه طراحی و تولید می‌شود و سال‌های متمادی است که در بسیاری از کشور‌ها از جمله عراق، حرف اول را می‌زند.

وی گفت: شرکت کیمیا وارگه سازان به عنوان نماینده موسسه رازی در کشور عراق برای ارسال و صادرات واکسن‌های پزشکی و سرم‌های درمانی مارگزیدگی و عقرب زدگی از سال‌های گذشته معرفی شده و با توجه به اثرگذاری بسیار بالا و مرغوبیت کیفی پادزهر‌های ضد مار و عقرب، صادرات این سرم‌ها به کشورعراق تثبیت شده و در ۱۰ سال اخیر، برنده مناقصات صادرات سرم‌های ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی به عراق، محصولات موسسه رازی بوده است.

رحمانی، با بیان این که به جرات می‌توان گفت این محصولات در کشور عراق بی رقیب است، از ساخت سایت بسته بندی پادزهر‌های مار و عقرب در این کشور خبر داد و افزود: این سایت با هدف توسعه تعاملات دو کشور ایران و عراق و نهادینه کردن صادرات سرم‌های درمانی موسسه رازی به این کشور ساخته شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد در احداث سازه فلزی پیشرفت داشته است و امیدواریم اتاق تمیز این سایت نیز تا ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: تاکنون تمام موارد گزش مار و عقرب که از پادزهر‌های موسسه رازی استفاده کرده‌اند، درمان شده و از هشت ماه پیش نیز با همکاری کارشناسان بخش جانوران سمی موسسه رازی، کار مطالعه و جمع آوری گونه‌های خطرناک مار و عقرب مناطق مختلف عراق با هدف سم گیری و تولید پادزهر بومی و اختصاصی برای این کشور آغاز شده است.

به گفته وی، طی ماه‌های گذشته، سم پنج گونه مار خطرناک بومی کشور عراق از جمله افعی شاخدار و کبری مورگانی، توسط کارشناسان موسسه رازی استحصال و به منظور تولید پادزهر اختصاصی به این موسسه ارسال شده است.

رحمانی با اشاره به سفر اخیر خود به اتفاق رئیس موسسه رازی به کشور عراق و استقبال مسئولان وزارت بهداشت عراق از پیشنهاد صادرات واکسن‌های MMR و فلج اطفال موسسه رازی تاکید کرد: اگرچه گفتگو برای صادرات این دو محصول از قبل آغاز شده، اما مراحل ثبت محصول، فرایندی زمان بر و نیازمند مراوده‌های دیپلماسی بیشتری است تا این محصولات وارد بازار مناقصات عراق شوند.

وی اضافه کرد: افزودن واکسن‌های دام و طیور به سبد محصولات صادراتی موسسه رازی و اقدام برای ثبت تولیداتی که ارزش صادراتی بیشتری دارند، از دیگر برنامه‌های مهم در دست اقدام این شرکت است.
مدیرعامل شرکت صادرکننده محصولات موسسه رازی به عراق با بیان این که محصولات این مجموعه، از ظرفیت صادراتی گسترده‌ای به کشور‌های اطراف و منطقه برخوردار است، تصریح کرد: کیفیت بالای پادزهر‌های موسسه رازی به ما کمک کرده همواره با دست پُر در کمیته‌های فنی و جلسات حضور یابیم.

وی گفت: در سفر اخیر به کشور عراق، ثبت سرم‌های مارگزیدگی و عقرب زدگی تا سال ۲۰۲۹ در این کشور تمدید شد و هیچ یک از کشور‌های تولید کننده پادزهر مار و عقرب در منطقه، موفق به رقابت با محصولات موسسه رازی نیستند./ ایسنا البرز

newsQrCode
ارسال نظرات