۱۸ محکوم به قصاص در استان البرز به زندگی بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده در مجموعه قضایی استان در سال ۱۴۰۲، ۱۸ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده در مجموعه قضایی استان در سال ۱۴۰۲، ۱۸ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند.
کد خبر: ۱۱۰۱

به گزارش جام جم البرز،حسین فاضلی هریکندی، با بیان اینکه رهایی ۱۸ محکوم به قصاص نفس در سال گذشته با تلاش‌های انجام شده در دادگستری کل استان البرز صورت گرفته است اظهار داشت: با توجه به اهمیت احکام سالب حیات و به منظور اعمال نظارت و اطلاع دقیق از روند اجرای این احکام، برنامه‌ریزی دقیقی در معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز تدوین و اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش دیگری از اقدامات ناظر بر بررسی علل ماندگاری پرونده‌ها در اجرای احکام کیفری دادسرا‌های مختلف استان است تصریح کرد: در موارد متعدد ضمن بررسی علل و عوامل عدم اجرای احکام، حسب مورد پیشنهاد و یا راهکار به حوزه‌های قضایی مربوطه ارائه می‌شود. همچنین با رصد مستمر اجرای احکام این نوع پرونده‌ها و تکمیل بانک اطلاعاتی محکومین به اعدام و قصاص به صورت جداگانه و بررسی موردی هر پرونده در «سامانه سمپ»، تمامی مراحل اجرای حکم از جمله ارسال به کمیسیون عفو و تخفیف مجازات، گذشت شاکی، اعمال مواد ۴۲۹ و ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی و سایر موارد مورد پایش قرار می‌گیرد.

افزایش آمار صلح و سازش در پرونده‌های قصاص

رئیس کل دادگستری استان البرز در این خصوص با تبیین تلاش‌های انجام شده با هدف افزایش آمار صلح و سازش در پرونده‌های قصاص اضافه کرد: با تلاش شورا‌های حل اختلاف، واحد‌های اجرای احکام کیفری دادسرا‌ها و واحد‌های مددکاری زندان‌های استان البرز با تحقق سازش در ۱۸ پرونده قصاص نفس دادگستری کل استان البرز، ۱۸ محکوم از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام اینکه با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر هیچ پرونده دارای حکم سالب حیات که قابلیت اجرا داشته باشد در شعب اجرای احکام استان البرز وجود ندارد تصریح کرد: در مجموع، تلاش‌های انجام شده در سال گذشته منجر به رهایی از قصاص ۱۸ محکوم در استان البرز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات