استاندار البرز:

قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان تشکیل می شود

عبداللهی گفت: با توجه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش مردم در رفع مشکلات اقتصادی، به صورت ویژه تصمیم گرفته این که قرارگاهی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در استان تشکیل شود.
عبداللهی گفت: با توجه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش مردم در رفع مشکلات اقتصادی، به صورت ویژه تصمیم گرفته این که قرارگاهی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۱۰۷۷

به گزارش جام جم البرز: استاندار البرز در شورای اداری استان گفت: با تفکر به بنیان‌های نظری شعار سال می‌فهمیم که نظامی که همه بنیان‌های آن مردمی است نمی‌تواند در حوزه اقتصاد مردمی نباشد؛ بنابراین همه ما باید به این اینان داشته باشیم که در نظام جمهوری اسلامی همه چیز در دست مردم است و مردم تصمیم گیرنده همه چیز هستند.

عبداللهی گفت: توجه دولت سیزدهم به موضوع بحث مردم سالاری دینی و حضور مردم در همه صحنه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

او تصریح کرد: ما در استان به صورت ویژه تصمیم گرفته این که قرارگاهی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تشکیل شود. در این زمینه تصمیمات مهمی گرفته شده است که نتیجه آن را مردم در استان حس خواهند کرد.

استاندار البرز گفت: ما در استان البرز سابقه خوبی در تشکیل قرارگاه‌های مختلف داشته ایم و ثمرات خوبی هم در این زمینه به دست آورده ایم. در زمینه قرارگاه شعار سال هم پیشبینی شده که ۱۲ کمیته تخصصی با حضور مدیران کل مرتبط استان شکل بگیرد.

او افزود: کمیته صنعت، خدمات و احیای واحد‌های غیرفعال، کمیته مشارکت‌های مردمی، کمیته افزایش تولید، کمیته افزایش صادرات، کمیته کشاورزی و منابع طبیعی با هدف توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و تولید طیور، کمیته تعاونی و مشاغل خانگی و مشارکت بانوان، کمیته ارتقا بهره وری، کمیته اقتصادی و بانکی، کمیته دانش بنیان، خلاق و نوظهور و ارتباط صنعت و دانشگاه، کمیته اموزش، مهارت و توانمندسازی، کمیته گردشگری و اقتصاد توریسم، کمیته اطلاع رسانی و رسانه‌ای از جمله این کمیته هاست.

عبداللهی گفت: در قالب این قرارگاه باید همه حرکت‌های جهادی استان حول محور شعار سال شکل بگیرد. امسال سال بسیار مهمی است و همه مسئولان باید وقت و انرژی بیشتری برای افزایش رضایتمندی مردم صرف کنند.

استاندار البرز تصریح کرد: توسعه دولت هوشمند برای پیشگیری از فساد اداری، شفاف سازی و افزایش سرعت خدمت به مردم باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: باید روحیه جهادی در بین دستگاه‌ها و مدیران افزایش یابد و تلاش‌های جهادی باید به طور ویژه در دستگاه‌ها افزایش یابد. کار‌های و فعالیت‌های ما باید براساس نیاز‌های مردم و استان باشد و تلاش‌ها باید بر اساس نیاز‌های استان صورت گیرد.

عبداللهی افزود: افزایش ملاقات‌های مردمی با هدف شناخت مشکلات مردم و مردمی سازی دولت یکی از اهداف مهمی است که در سال جاری مورد توجه همه ماست.

استاندار البرز تاکید کرد: در موضوع مولدسازی نیازمند تلاش‌های بیشتری هستیم تا بتوانیم از منابع آن برای توسعه زیرساخت‌های استان استفاده کنیم در این زمینه ما امکانات و ظرفیت‌های مناسبی در استان داریم و مدیران مربوطه باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او تاکید کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن در زمینه تامین مسکن تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، اما در زمینه تولید و ساخت نیازمند توجه‌های ویژه‌ای برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در طول ۴سال هستیم.

استاندار البرز گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از طریق وزارت خانه‌های مطبوعشان پول و اعتبار مورد نیاز استان برای توسعه زیرساخت‌ها را تامین کنند و در این زمینه رایزنی‌های مناسبی با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است و موفق شدیم برای برخی طرح‌های استان مانند بزرگراه شهید سلیمانی، بیمارستان کمالی، ورزشگاه انقلاب و ... علیرغم بودجه مصوب استان هزار میلیارد تومان بودجه جدید دریافت کنیم.

او تاکید کرد: در حوزه اشتغال همه باید تلاش کنند و قرارگاه اشتغال استان باید با تاکید بر موضوع جوانان و شناخت ظرفیت‌ها و نیاز‌های آن‌ها برای کاهش هرچه بیشتر اشتغال تلاش کنند، در زمینه رفع مشکلات ازدواج جوانان هم باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد تا در زمینه وان ازدواج، مسکن و اشتغال لازم آن‌ها تلاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات