کاغذ زباله نیست

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مقدار زیادی کتاب های خوانده شده و قدیمی را گوشه ای از انبار یا قفسه کمد رها کرده باشید و سالهاست خاک می خورند، یا حتی کتاب و دفتر مدرسه بچه‌ها و کلی کاغذ باطله که نمی دانید با آنها چکار کنید، ما برای شما یک پیشنهاد عالی و جالب داریم ، کتاب ها و مجله ها و کاغذ های باطله خود را جمع‌آوری کنید و به گلکده فرزانه ببرید و معادل آنها گل دریافت کنید.
این حرکت بسیارمهم به معنی است که کاغذ دیگر زباله نیست و میتواند همانند گل طراوات داشته باشد ؛ یکبار درختان را بی جان کرده ایم و از آنها کاغذ ساخته ایم او اینبار برای جبران آن حرکت امده ایم تا کاغذ بی جان را دوباره جان دهیم .
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مقدار زیادی کتاب های خوانده شده و قدیمی را گوشه ای از انبار یا قفسه کمد رها کرده باشید و سالهاست خاک می خورند، یا حتی کتاب و دفتر مدرسه بچه‌ها و کلی کاغذ باطله که نمی دانید با آنها چکار کنید، ما برای شما یک پیشنهاد عالی و جالب داریم ، کتاب ها و مجله ها و کاغذ های باطله خود را جمع‌آوری کنید و به گلکده فرزانه ببرید و معادل آنها گل دریافت کنید. این حرکت بسیارمهم به معنی است که کاغذ دیگر زباله نیست و میتواند همانند گل طراوات داشته باشد ؛ یکبار درختان را بی جان کرده ایم و از آنها کاغذ ساخته ایم او اینبار برای جبران آن حرکت امده ایم تا کاغذ بی جان را دوباره جان دهیم .
کد خبر: ۱۵۳۲

افتخار هم‌صحبتی با مهمان ویژه مجموعه، سرکار خانم فرزانه آقایی را داشته ایم که ماحصل آن گفتگویی بسیار مفید برای شما عزیزان شده است.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:
فرزانه آقایی مدیریت گلکده فرزانه هستم بنده با توجه به علاقه مندی که به گل وگیاه و محیط زیست خود داشته ام سعی بر آن کردم تا در همه مکان‌های عمومی و خانگی بشود از گل‌های طبیعی و تزینی بهره برد وبا توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد برخی از افراد از این مهم دور میشوندو فارغ از اینکه میتوانند با داشتن گل درخانه اکسیژن مورد نیاز را تامین کرد؛ از این جهت طرحی جذاب را ارائه دادم تا با هر مقدار کاغذ باطله بشود یک گل به خانه هدیه برد و این حرکت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
چه انگیزه‌ای باعث شد شما این شغل را انتخاب کنید؟
به دلیل علاقه زیادی که به گل و گیاه و طبیعت داشتم، این شغل را انتخاب کردم، بعد تصمیم گرفتم در کنار شغلم، کار خاصی انجام دهم تا بتوانم قدمی کوچک برای کمک به طبیعت و حفظ محیط زیست برداشته باشم و این کار را شروع کردم.
گل‌ها مخلوقا ت بی نظیری هستند، وقتی به کسی گل هدیه می‌دهید روزش را خاطره انگیز کرده اید و باعث می‌شود قلب‌ها به هم نزدیکتر شوند و مهمتر از همه لبخند به روی صورت‌ها می‌آورد.
در گلکده فرزانه چه محصولاتی برای عرضه به همشهریان عزیز وجود دارد بفرمایید؟
در این مجموعه سعی کرده ایم بتوانیم تمام لوازم مورد نیاز نگهداری گل را تامین کنیم تا هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی شود از این رو در مجموعه گلکده فرزانه انواع گل و کلدان، آویز گلدان، آبپاش، کود، سم، خاک و هر آنچه مربوط به گل و نگهداری از گل می‌شود.
سرنوشت کاغذ‌های باطله‌ای که شما جمع آوری می‌کنید چه می‌شود؟
ما کتاب‌ها و کاغذ‌ها را به محلی تحویل می‌دهیم که آن‌ها را به صورت خمیر کاغذ در می‌آورند و بازیافت می‌شوند و با هر تن کاغذ از قطع ۱۷ راس درخت جلوگیری می‌شود.
واین زیبا‌ترین و جذاب‌ترین کار ممکن است که توانسته ایم در دستور کار خود قرار دهیم.

شما کاغذ بی جان را به طبیعت جاندار تبدیل می‌کنید، حس و حالی که از این کار دریافت می‌کنید چگونه است؟
به نظر خودم این کار بسیار زیباست به خصوص اگر گل دوست داشته باشید، من خوشحالم و حالم با این کار خیلی خوب است؛ ومطمنم که هر کسی با گل ارتباط دوستانه برقرار کند قطعا روحیه لطیفی پیدا خواهید کرد.
نظر مردم درباره این متد کاری شما چیست؟
مردم از این موضوع بسیار استقبال کردند و نظرات مثبتی در این باره داشتند و هر بزرگواری که با این کار با این شیوه اشنا می‌شود خود مشوق دیگری میشود و به دوستان و آشنایان خود این طرح زیبا را مطرح می‌کنند و این حرکت برای من بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم بتوانیم این طرح را در کل کشور انجام دهیم.
برای آینده شغلی خود چه اهدافی را در نظر دارید؟
تمرکزم روی این است که این کار را گسترش دهم و دوم اینکه در سطح استان بیشتر شناخته شوم تا دوستان بیشتری بتوانند در این طرح شرکت کنند و گل‌های زیبایی را به ارمغان ببرند.
آیا ایده دیگری در این راستا دارید؟
اگر امکانش فراهم شود سطل‌های بازیافت در اختیار بانک ها، ادرات و ارگان‌های دولتی قرار دهیم و کاغذ‌های باطله آن‌ها را جمع آوری کنیم و گل تقدیمشان کنیم.
اگر صحبتی با هموطنان عزیزمان دارید بفرمایید:
من از مردم عزیز خواهش مندم محلی را برای جمع آوری کتاب و کاغذ باطله فراهم کنند و در ازای آن گل دریافت کنند، با این کار ترغیب می‌شوند زباله‌های دیگر را نیز تفکیک کنند و در این زمینه فرهنگ‌سازی می‌شود.
روز‌ها و ساعات کاری مجموعه:
همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰
شماره تماس:
۰۹۱۰۸۰۸۲۴۵۰
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام:
Instagram.com/golkadeh__farzaneh

آدرس: کرج، پشت مترو کرج، خیابان بهارستان، رو به روی پارک ملک، گلکده فرزانه

newsQrCode
ارسال نظرات